dochter ziek (griepje)

En dan is je dochter ziek. niets ernstigs, maar wel mogelijk besmettelijk.. niet handig als je thuis werkt met jonge kinderen.. dus ouders van t kindje van maandag ingelicht. Zij heeft gekozen dat haar zoontje naar oma ging. logisch. Maar kost mij wel 2 dagen inkomsten bij elkaar 100 euro.... ;) Het nadeel van zzper, geen betaald vrij kunnen nemen. En begrijp me goed hoor, dat is de enige optie in mijn ogen!! Overleggen met de ouders en hun de keus geven om wel of niet te brengen bij kans op besmetting. De opvangkinderen zijn zelf namelijk ook niet welkom bij besmettelijke ziektes zoals griep , buikgriep etc ;)  Maar wel jammer dat je dan geen betaald vrij kan nemen ;) Gelukkig voor ons geen probleem, enkel even bijwerken in excel en klaar.
Ik hoef geen opvang te regelen voor de kids, geen gedoe met vrijnemen van mn werk (als ouders geen vervanging hebben nemen ze zelf vrij of brengen hun kindje toch en nemen het risico dat hun kind ook ziek wordt.. )

Hierdoor een erg rustige week ;)
Zondagnacht heeft ze heel de nacht overgegeven, hield nog geen slok water binnen.. dus maandagochtend man gevraagd of hij even kon thuis  werken tot 9.30 dan kon ik de jongste naar school brengen, overblijf voor die dag aanvragen en boodschappen doen. Zo hoefde dochter niet mee in een koude bakfiets en had ik toch al de boodschappen. Man heeft jongste weer uit school gehaald smiddags. Ideaal!
Dinsdag heeft hij jongste naar school gebracht, hij blijft dan sowieso al over en om 15.30 dochter even mee in de bakfiets en jongste gehaald.
Vandaag heeft man weer jongste gebracht. ik kon zelfs heerlijk in bed blijven! wauw!! luxe!!! is nog nooit voorgekomen op een schooldag !!  zoontje gaat toevallig met een klasgenootje mee, dus ik hoef hem alleen even om 15u op te halen bij vriendje (of hij wordt zelfs thuis gebracht omdat zij haar oudste weer op moet halen vlak bij ons... ideaal!! )
werk maar 2 dagen deze week. dochter had na zondag niet meer gespuugd, dus ander opvangkindje komt gewoon. 2 ochtenden. de andere 2 opvangkindjes, de 2 zusjes, komen uberhaupt niet deze week. geen opvang nodig, dus t was al een rustige week, nu helemaal.
vrijdag zelf vrij genomen omdat we donderdag naar de vrienden van amstel gaan
Heerlijke week dus!!! :D  al wordt ik er wel heel erg lui van ;) maar kom ook weer even aan wat klusjes toe waar ik normaal niet eens aan denk zoals het filter van de droger uitspoelen haha

Hoe lossen jullie het op met werk etc als jullie kinderen ziek zijn ?? Kost het inkomsten oid ?

2 opmerkingen:

  1. Het is een heel geregel wanneer je kind ziek is. De ideale situatie bestaat in zo'n geval volgens mij niet.
    Mijn kinderen gaan naar school. We maken geen gebruik van naschoolse opvang. Als een van onze kinderen ziek is, dan is dat vaak op een dag dat ik of mijn man thuis zijn. Drie dagen in de week is er iemand thuis. Als het langer duurt ben ik meestal degene die zich aanpast. Dan neem ik verlof op of werk thuis. Het komt iig nooit goed uit ;-)
    Toen ze nog niet naar school gingen, gingen ze 1 dag in de week naar KDV en nog 1,5 dag opvang door opa en oma. Zij vingen ook wel extra op bij ziekte. Maar dat was niet leuk om te vragen, want ze deden al zoveel.
    Man en ik werken in loondienst, dus het kost ons niks. Hooguit gaat het ten koste van onze reputatie ;-)
    Wat ik op KDV altijd irritant vond was ouders die hun ziek kind toch brachten en niks zeiden. Zo'n hangerig kind, net niet helemaal fit, maar ook niet ziek. Vervolgens kregen mijn tweelingdochters die bacillen of wat ook en zat ik weer met gebakken peren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. vind dat als gastouder ook wel eens lastig.. ik wil idd geen zieke kinderen in de opvang als t gaat om besmettelijke ziektes of te ziek om bij opvang te zijn.. mijn dag gaat namelijk gewoon door.. kan het kind niet altijd de rust zen zorg bieden die het nodig heeft want mijn eigen kinderen moeten gewoon naar school en er zijn vaak meer kinderen die spelen en dus geen rust.. in overleg kan er soms heel veel (eigen kids gaan op vrijdag bijv naar oma dus wel rust en niet meer naar school ) maar brengen met koorts of ziekte zonder overleg waardeer ik ook niet idd... lastig voor ouders, snap ik ;) maar ja dat is, zoals ik ook deze week weer merk, het risico van kinderen hebben ;)

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...