Overstap naar andere spaarrekening

Deze maand kregen we weer onze rente op de bonusspaarrekening bij de ING. Als je saldo gelijk blijft of groeit (gemeten op de peildatum), dan ontvang je de basisrente (0,9%) + 0,6% is dus 1,5% rente. NIet bijzonder veel dus, zeker niet gezien de eis van gelijkblijvend of groeiend saldo..
Nadat we onze rente hadden ontvangen heb ik dit dus aan man voorgelegd..dat we even verder moeten kijken.. willen we ons geld laten staan met het risico dat we het doel volgend jaar niet halen ? We willen mogelijk nl een huis kopen ipv huren.. we weten nog niet wanneer, wel t liefst hier in onze eigen buurt.. maar we weten dus niet of ons saldo volgend jaar nog hetzelfde of hoger is, ook al blijven we gewoon sparen.. ;)

Ik heb man de site van M.oneyou laten zien, omdat dat me wel aanspreekt en mocht gelijk een rekening openen. We hadden een spaarrekening bij Ohra, waar ook de rente lager ligt dan bij M.oneyou. Dus gelijk de brief gedownload om deze op te zeggen, in gevuld en gemaild. en de bonusspaarrekening van de ING leeggehaald om over te boeken. Helaas is er een maximaal over te boeken bedrag per dag.. dus het moet in 3x. Maar dat is geen probleem (behalve dat we nu 3 dagen rente mislopen omdat ik even geen zin had in steeds weer heen en weer boeken) Het leuke is dat M.oneyou nu een leuke actie heeft van 0,2 % extra rente als je saldo 1000 euro of meer groeit, en dat tot 14 september laat staan. dat halen we nu wel ;) leuke actie!
Het openen van de rekening ging makkelijk. de rekening leeghalen bij ING ook. bij ohra is het natuurlijk iets meer werk. maar ben er wel blij mee :)

Binnenkort wel eens een overzichtje van de saldo's als er behoefte aan is.
We houden wel 1 spaarrekening bij de ING aan omdat ik alle inkomsten eerst naar de spaarrekening stort. van mijn gastkindjes krijg ik op 3 verschillende dagen per maand 3 verschillende inkomsten (elke maand een ander bedrag dus). Mijn man krijgt 4 wekelijks zijn loon en ook steeds een ander bedrag door overuren. Alle inkomsten gaan daarom zo snel mogelijk naar de spaarrekening van de ing. op de 1e van de maand stort ik een vast bedrag terug naar de betaalrekening zodat we maandelijks wel van een vast bedrag leven. dit bedrag is berekend op onze vaste lasten, boodschappenbudget, vrij te besteden en tanken. We leven niet erg uitbundig, maar ook niet erg sober. We zijn tevreden met hoe we het doen, wat we doen en wat we sparen. een erg fijne en luxe situatie.

Hopelijk kan ik snel alle spaarbedragen overboeken naar de nieuwe spaarrekening en gaat mijn excel overzichtje weer helemaal kloppen :)

Ik maak trouwens nog geen gebruik van potjes.. alles op 1 "grote hoop" en gaat tot nu toe goed omdat er genoeg is. hiervan wordt de jaarlijkse rekening van gemeente en waterschap betaald, vakantie, autokosten, evt andere uitgaven (zoals in Juli het veranderen van zoontjes kamer).. wat raden jullie aan.. verschillende potjes of gewoon zo houden ?

3 opmerkingen:

  1. Hoihoi, ik heb je via je antwoorden in blogs gevonden. Leuk ik ga je volgen.
    Of je potjes wil, moet je zelf kijken wat jij prettig vind. Wel zou ik de buffer die je aanhoudt op een aparte spaarrekening storten. Via moneyou zo gedaan. Ik ben ook nog niet lang over op moneyou omdat ik daar meer krijg dan dat ik moet betalen aan de belastingdienst. Mijn bank ten spijt, maar ik vond dat ik daar te weinig kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja geen idee welk bedrag precies voor buffer is.. :p dat is het lastige. we sparen pas echt sinds 5 jr. en nu pas blijft het bedrag ook leuk zegmaar.. ;) (2 jr terug andere (2e hands) auto gekocht, toen was t weer op en opnieuw begonnen zegmaar...). nog maar eens verder over nadenken... ;)

    De rentes kelderen nog steeds. helaas. en ach zo staat alles op 1 bank, vind ik ook wel weer fijn. en dan een kleine buffer op de ing voor de extra dingen. die houden we op 500 (+ het maandbedrag voor de volgende maand dus totaal 2450 wat daarop moet blijven staan. de rest wat binnenkomt gaat door naar MoneY.ou)

    Leuk om reacties te krijgen op mijn blogs nu :D yes! motiveert om door te gaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaat 2 rentewijzigingen binnen.. ohra van 1,5 naar 1,3 % en ing bonussparen van 1,5 naar 1,4% en de oranje spaarrekening van 1,25 naar 1,15%... blij dat we net het grootste deel naar MoneYou over gezet hebben...!!!

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...