Overzicht Januari

Weer eens tijd voor een overzichtje. vorig jaar niet veel tijd meer voor gehad in de laatste maanden, veel te hectisch.

maandbedrag januari: 2100

Inkomen:
inkomen V:        1074,69
inkomen M:       2554,72
kinderbijslag:       383,30
KOT:                     70,00
Bonus Eon 1/3:      60,00
Retour Zalando:     59,90
Retour Chipknip:     6,10

Totaal:         6308,71

Uitgaven:
Spaargeld naar Moneyou:        1279,41
Sparen kinderen:                        300,00
Vaste lasten:                             1217,12
Boodschappen incl luiers*:        502,55
kwartaalkosten scouting               36,00
kwartaalkosten bank:                     7,22
CZ eigen risico:                            35,71
Zeeman joggingsbroeken DL:      28,23
Tanken 2x:                                  126,57
Bioscoop drinken:                           9,70
Kapper M                                      22,00
Zeeman handschoenen enz:         10,43
Jaarkosten creditcard:                   17,40
Zalando V+dochter**                    255,50
Zalando M schoenen                  105,85
Van Haren schoenen V               119,60
Totaal:                                      4073,29


Inkomsten/uitgaven kan je niet letterlijk naast elkaar leggen en denken dat we 2300 euro over hebben ;) Inkomsten gaan naar de tussenspaarrekening, KOT blijft op de gewone rekening staan, Kinderbijslag gaat bijna helemaal naar de spaarrekeningen van de kinderen. Geld voor Moneyou komt van de tussenrekening en boek ik gelijk door naar Moneyou. klinkt allemaal omslachtig.. is het ook, maar zorg bij mij voor heel veel duidelijheid die ik hier niet zo in het overzicht verwerkt krijg haha. eindstand in mijn excel is bijna 200 in de -, maar volgende maand kmt er dus nog wat terug van zalando en van haren dus dat heft elkaar weer op :) Geen extra spaargeld gebruikt dus deze maand. bijna voor het eerst.. dus superblij mee! (en dat terwijl we dus flink geshopt hebben.. van het maandgeld dus eigenlijk.. ik hou 200/250 per maand voor overige uitgaven.. )



*We hadden sneller luiers nodig dan verwacht, omdat zoontje buikgriep heeft gehad!! er gingen dus ipv 3 zo'n 15/20 luiers (of meer? ) door per dag!!! arm ventje!!
Ik bestel ze tegenwoordig online bij Kruidvat, ipv in de winkel. het liefst in de aanbieding natuurlijk. Zo hoeft man na zijn werk niet meer langs de kruidvat (met de fiets is niet zo handig met minimaal 3 pakken bij aanbiedingen :p) Ik probeer de bestelling aan te vullen tot 50 euro met dingen die we nodig hebben, desnoods billendoekjes ;) en betaal zo geen verzendkosten. ideaal. we hebben altijd wel shampoo, antiklitspry, billendoekjes, deo, tandenborstels, of wat dan ook nodig om aan het bedrag te kopen, we gebruiken alleles gelukkig, en het is zelfs goedkoper omdat ik nu vaker kruidvat huismerk artikelen koop ipv a-merk!  

** Geen zin en tijd om naar winkels te gaan. Het is voor dochter veel te druk dus ik shop liever online. Bij zalando veel besteld, maar ook een groot deel retour. dat geld komt in februari weer terug. Al mn schoenen waren zo erg versleten dat met t stormige weer ik steeds doorweekte sokken had.. dus werd het ook echt tijd om mn schoenen te vervangen. bij zalando bevielen de schoenen niet die ik had besteld. dus bij van haren besteld. hiervan is ook 1 paar retour dus komt er nog 30 euro terug in februari. heerlijk weer een beetje bij met alles :)

Ook nog 2e hands via marktplaats een bed gekocht voor zoontje! 70 euro! dit hebben we uit het geldpotje uit de kast gepakt, hierin doen we verjaardagsgeld/kerstgeld etc wat we van schoonouders krijgen of van mans opa en oma etc.

5 opmerkingen:

  1. Zalando..... zó blij met mijn besluit dat niet meer te doen.... ik kocht altijd te veel. En meer dan driekwart viel tegen: net een andere kleur, geen pasvorm of een akelige stof. Nee. Voortaan wordt kleding weer gewoon ouderwets uitgeklzen, aangepast, en dan eventueel gekocht. Ondanks dat het meer gedoe is, met kind erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. snap ik! ik ehb doordeweeks geen auto, weekenden zitten snel vol.. en het is gewoon echt geen doen met dochter.. zoontje maakt t allemaal niet uit dat is gewoon erg gezellig, maar voor dochter is het te druk, te vervelend, te niet leuk, dat het gewoon drama is om te gaan, en echt kleding kijken of passen dus niet of nauwelijks lukt.. dus 2x per jaar zonder kids shoppen.. en de rest online.. of bij heel erg veel geluk nog een x extra zonder kids..:p

      Verwijderen
  2. Fijn dat je bij Zalando ook netjes je geld terug krijgt! En leuk dat je dit geldoverzicht deelt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hadden vroeger ook zo'n (fysiek) geldpotje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ideaal :) pinnen doen we nooit.. alleen als t echt echt echt moet.. meeste aankopen via pin/bank(ideal) etc. (dan staat het ook gewoon in mn excel en weet ik waar het blijft) maar dat potje is idd ideaal :) en het geld naar de bank brengen zou ik ook weer veel gedoe vinden haha ;)

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...