weer zwemmen

Tot ongeveer anderhalf jaar geleden zwom ik wekelijks met mn schoonzus. we vonden het beide heerlijk! ik hou totaal niet van sporten maar zwemmen vind ik erg leuk! voelt niet als sporten en we kunnen heerlijk bijkletsen!! Het stomme is dus dat ik niet ga als ik alleen moet.. dan geniet ik van een heerlijke zondagochtend thuis met gezin, meestal lekker lui..! ook heerlijk!

Schoonzus kon lange tijd niet zwemmen. ze heeft blijvend nekletsel dankzij een auto ongeluk, hierdoor oko altijd pijn en moet dus soms keuzes maken in wat ze doet. door een relatie ging ze meer doen en had hierdoor haar rust nodig op zondag. Jammer voor het zwemmen, maar natuurlijk leuk voor haar! Miste het enorm ook de gezelligheid van haar elke week zien. Ondertussen is helaas de relatie over en gaat het langzamerhand ietsje beter met haar nek. zo goed dat ze ondertussen zelfs weer mag werken, wauw! dat hadden we niet verwacht toen ze bijna 5 jaar geleden het autoongeluk had..  En dus ondertussen zwemmen we weer wekelijks op zondagochtend!!! Ik geniet er echt weer van! (en dan snap ik niet waaorjm ik toch niet alleen ga... maar goed.. ) Het kost natuurlijk wel wat.. 4,40 per x (en nog even kijekn wat een 10 badenkaart kost of dat goedkoper is.. het is al een voordeliger tarief op zondagochtend nl). helaas nu in januari erg druk.. best lastig met haar nek.. en botsing kan voor haar wekenlang verplicht platliggen betekenen.. zij moet op haar rug zwemmen ivm de stnad van haar nek.. we zwemmen dus achter elkaar. zij op haar rug en ik erachter op mn buik.. ik ben haar stuur ;) ze heeft aan een blik genoeg gelukkig ;) de drukte is best lastig.. zigzaggend om elkaar heen.. niet iedereen snapt dat ze op haar rug MOET zwemmen (en schoonzus heeft ook geen zin om aan anderen verantwoording af te leggen daarover). maar we zwemmen weer. ik geniet er echt van!

positief stukje mag ook wel eens ;)

Dochter is ook een echte waterrat! mocht samen met een ander meisje als eerste door naar badje2. helaas was er op mijn voorkeursdag maandag geen plek.. dus moet ze nu op vrijdag gaan zwemmen.. niet handig.. bah. ze wordt normaal op vrijdag door oma opgehaald en blijft daar dan slapen.. dit moeten we dus gaan omgooien.. wordt enorm wennen, voor ons allemaal. dochter (hsp..) vond de rust bij oma ook geweldig en oma ook.. en eerlijk gezegd.. wij ook omdat dochter niet zelf de rust zoekt als ze overprikkeld is.. en ik als gastouder werk en het hier dus ook niet rustig is.. maar gaat goed komen..! misschien dat ze nu op zaterdag als het uitkomt bij oma gaat logeren, tijdelijk ? of oma met haar naar zwemles (maar vind ik voor oma vervelend met haar rugpijn.... ) maar komt vast weer goed. ondertussen natuurlijk heel trots op mn waterratje!! 2 maanden in badje 1 en al over :D 

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je zo samen met je schoonzus kunt gaan zwemmen. Leuk dat jullie zo'n goed contact hebben ook. Dat hoor je ook wel eens anders.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...