Mijn week

Sommigen weten wel dat ik als gastouder werk. Heerlijk vanuit huis, zo hebben we geen opvang nodig voor onze eigen kinderen. al voordat we kinderen hadden werkte ik als gastouder, maar toen bij een gezin in huis. 3 lange dagen van 12 uur (dus heerlijk fulltime werken in maar 3 dagen, ideaal!!! )
Toen onze 2e geboren werd, ben ik na mijn verlof (Zwanger en Zelfstandig van het UWV) thuis verder gegaan als gastouder

Bijkomend voordeel is dat mijn huis nu altijd schoon en opgeruimd is of snel opgeruimd, omdat ik het nu bij hou ;) elke dag andere mensen in mijn huis, kinderen die er spelen en rondkruipen.. dus geen lego in de woonkamer etc ;)

Ondertussen hebben onze eigen kinderen ook afspraken.. ;) en omdat ik thuis werk/ben, zijn die afspraken mijn verantwoordelijkheid (behalve als het eens echt neit uitkomt met werk :p maar man kan niet wekelijks alle afspraken van de kinderen doen :p dan blijft er geen tijd over om te gaan werken)

Maandag:
8:30 kinderen naar school
10:30 bij t zwembad zijn, helpen met uit en aankleden
11:45 kinderen bij school halen voor lunch
13:15 kinderen weer op school
14:00 2 opvangkindjes worden gebracht
15:30 kinderen halen, oudste brengen naar turnen (ivm volle bakfiets voor de deur afzetten ipv mee naar binnen)
19.30-20.30 aquapower.. spannend. net 1x gedaan, pittig maar leuk! hopelijk kan ik bijna elke week.. vast sport moment is lasitg met jonge kids en onregelmatig werk ;)

Dinsdag vrij van werk, kinderen blijven op dinsdag over. dus makkelijk dagje. 8.30 naar school, 15.30 opgehaald. lange to do lijst voor in huis, huishoudelijke hulp heeft ook haar werk gedaan dus huis was weer netjes, was bij enz.

woensdag
8.30 kinderen naar school
11.45 kinderen opgehaald
13:00-23:00 opvangkinderen. aten alle 3 mee. (dus koken met 5 kids ;) )
Heerlijke middag gehad! eerst in de opvangruimte beneden gespeeld, daarna drinken en koekje, lekker buiten gespeeld. meer honger dus nog wat fruit op tafel! daarna gekookt, gegeten terwijl man oververmoeid zoontje op bed legde ;) (die sliep dus al voor 6 u :p )

Donderdag
8.30 kids naar school (geen zin, moe, standaard op donderdag..herkenbaar ?)
10.45 jongste halen voor logopedie, daarna om
11:45 oudste halen uit school
12:00-23:00 opvangkindje
13:15 kids naar school brengen
15:30 kids halen
verder rustig dagje, geen bijzonderheden naast logopedie dus eens tijd om heerlijk te gaan knutselen vanmidag!

vrijdag
8:30 oudste naar school
met jongste boodschapjes
9:40 bij de orthoptist zijn. deze x wel op fietsafstand (vorige x op andere locatie.. dus moest man vrij nemen om dochter uit school te halen en ik had de auto nodig.. doen we ook niet meer.. )
11:45 oudste weer uit school halen.
16:00-21:00 oudste kinderfeestje bij een klasgenoot

weekend
man gaat uit, dus is er zaterdagavond/nacht niet, en zal zondag moeten bijikomen :p dochter heeft scouting
verder geen plannen nog dus lekker rustig. misschien nog wat leuks doen met de kids of gewoon rustig thuis. we zien wel :)

Een heerlijk rustige week!! geen van de opvangkinderen hoefde deze week mee naar zwemmen/logopedie of de orthoptist omdat ze toevallig allemaal laat komen deze week (vaak ook al om 7u opvangkinderen)
Tussendoor dus eens veel tijd om lekekr te niksen of huishouden bij te werken

2 opmerkingen:

  1. Bijzonder zeg, de kindjes in de middag tot laat in de avond. Volgens mij was dit best een goede week. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. rustig weekje.. 5 euro per uur per opvangkind, meeste dagen maar 1 of 2 opvangkinderen tegelijk, ochtenden vrij (prive lekker maar financieel natuurlijk niet echt ;) ) dus een prima maar rustige week ;)

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...