Administratie 2018

Ja je leest het goed, administratie 2018..
Ik hou mijn administratie bij in Excel. Onze prive financieen en ook mijn gewerkte uren die ik elke maand netjes declareer bij het gastouderbureau.
En uiteraard moet ik dat dus elk jaar opnieuw weer opzetten.. bedragen die wijzigen etc.
Om niet elk jaar alle tabellen opnieuw te maken probeer ik ook "lege" excemplaren op te slaan en toch merk ik dat ik elk jaar weer wijzigingen aanbreng waardoor de tabel nog makkelijker werkt oid ;)  grappig om te merken hoeveel er in al die jaren is gewijzigd.. van alles wit naar veel kleurtjes om dingen duidelijker te scheiden etc. ideaal!!

En vooral in de tabellen van mijn gewerkte uren is er veel gewijzigd. van een tabblad per kind naar een tabblad per maand met daarin alle kinderen en heel makkelijk ook een snel overzicht van de totaal gewerkte uren diemaand aangezien de belastingdienst graag ziet dat ik meer dan 1225 uur werk per jaar (wat ik makkelijk haal overigens.. )

In september begint het tegenwoordig al te kriebelen om alvast de nieuwe administratie op te zetten zodat ik in januari zonder problemen door kan met invullen.. :D ideaal
Zo kan ik er steeds even aan werken en hoeft niet alles in 1x last minute.
De bedragen weet ik uiteraard pas in januari, maar de tabellen kloppen dan alvast. heerlijk
Vooral de nieuwe spaardoelen maken.. bevalt erg goed ;) Benieuwd hoeveel van de spaardoelen we van dit jaar gaan halen, vond ze nl niet erg realistisch maar misschien valt dat nog heel erg mee...We zullen zien, hangt van de laatste maanden af vooral hoeveel we werken en uiteraard ook wel aan hoeveel we nog uitgeven ;)

Misschien ook leuk.. dit zijn de tabbladen die ik bij hou: financieen prive, (maandelijks de inkomsten, vaste lasten, boodschappen, andere uitgaven, tanken etc zie realtime wat er over is (of wat we te kort komen en dan verzinnen uit welke spaarpot het moet komen) Sparen (alle spaarrekeningen in 1 overzicht, ideaal!) Leningen (studieschuld) Hypotheek (de aflossingen en rentebedragen.. totaal niet nuttig maar leuk om te zien hoe t bedrag verschuift.. En zakelijk de gewerkte uren per maand (per kind en totaal), Uitgaven en een totaaloverzicht van alle inkomsten met een aparte tabel voor de belasting met de aftrekposten/belastingkortingen etc erin verwerkt voor een schatting van de te betalen of ontvangen belasting. klopt altijd redelijk gelukkig. echt ideaal. geen verrassingen (behalve als de belastingdienst opeens besluit dat ik geen zzper ben.. )

Zijn jullie al bezig voor de administratie van 2018 of is dat nog te ver weg ?
Wat houden jullie bij in excel of in een ander programma?

Reacties

Populaire berichten van deze blog

2e bezichtiging + verjaardag dochter!

nachtopvang/weekendopvang

spaarpotjes vraagje