Gas/energieverbruik jan/feb

Sinds november hebben we een "slimme meter" . Deze kregen we gratis. het kostte even een paar telefoontjes, want we bleken niet te zijn ingepland.. zag allemaal stedin busjes in heel de wijk.. bij de buren, overal, maar niet bij ons.. dus maar gebeld en een afspraak gemaakt (best een gepuzzel met die tijdsblokken en toch naar school moeten voor de kids.. gelukkig blijven ze 1 dag in de week over..)

Sindsdien krijgen we elke 2 maanden een mail met de meterstanden! Erg handig als je het verbruik bij wil houden, maar in de gang een kast hebt staan voor je meterkast waardoor je er niet makkelijk bij komt (ik heb al een plintje kapot gemaakt door t verschuiven van de kast.. oops...)

Ooit eens via een blog of google een handig excel bestand gevonden om de meterstanden bij te houden. Hier nog even de tarieven van onze leverancier (HVC) aan toegevoegd gister zodat ik nu ook makkelijk zelf kan zien of ons maandbedrag uitkomt of niet.. in april krijgen we de rekening en dit hou ik pas bij vanaf november vanaf onze nieuwe meter. dus het bedrag klopt nu niet natuurlijk.. (schrikbarend hoog nu in de winter...) Ga er wel van uit dat ik dus iets moet bijbetalen in april maar we zien wel. ik vind het bedrag uberhaupt meevallen voor een hoekhuis van 1987 en ik werk thuis.. in onze grote kelder hangt een airco waarmee ik in de winter de ruimte verwarm dus ook dat kost aardig wat energie. maar we zullen zien. na april kan ik dus zelf zien of het maandbedrag op jaarbasis klopt of niet. ideaal!

Ons verbruik jan/feb (2 maanden dus)
Energie I   484  kwh
EnergieII   421  kwh
Gas            312  m3


Houden jullie je verbruik bij?
En het maandbedrag, controleer je dat ook soms ?
Krijgen jullie meestal terug of moet je bijbetalen ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...