Tandarts

Vanmiddag "mogen" we weer met t hele gezin naar de tandarts....
bah wat haat ik dat.. allemaal verziekt door een orthodontist vanaf mn 11e die nooit zei wat hij ging doen die dag... brrrr
daarna jarenlang bang geweest voor de tandarts tot ik doorhad dat t een kwestie van vertrouwen was.. nu geef ik aan bij de tandarts dat ik bang ben en als ik me echt niet fijn voel bij een tandarts stappen we over.. begrip is mij de sleutel.. begrip voor mn angst en uitleg voor wat ze gaan doen..

Gek genoeg heeft mn dochter die angst totaal niet! Terwijl ze een heel slecht gebit heeft.. veel gaten en zelfs al 3 kiezen moeten laten trekken :( ze is pas 8... poetsen al electrisch. vorig jaar zou ze een onderzoek krijgen, maar toen kreeg de tandarts een ongeluk en brak zn beide benen.. hierna is t onderzoek even uitgesteld. vanmiddag maar eens vragen hoe dat nu zit..

zoontje , 6 is er nu ook bewust van. en vindt het eng.. bang dat de tandarts er bij hem ook "zomaar"kiezen uit zal trekken.. arm ventje..

Gaat vast goed komen! Maar ook deze mama vindt t wel even spannend!!

We hebben geen tandartsverzekering. Onze controles en behandelingen betalen we zelf en van de kinderen wordt het vergoed gelukkig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...