Ergonomische drager gehuurd

De laatste tijd verdiep ik me in ergonomisch dragen. Het is bijna jammer dat mijn eigen kids al te groot zijn voor veel dragen.. ;) Het lijkt me zo ontzettend fijn!!
Ik heb wel een rekbare doek, en ooit een niet ergonomische drager gekregen (2x gebruikt, op een braderie en op t strand..) maar voor dochter (bijna 5..) toch vaak de wandelwagen mee.. zoontje kunnen we dan makkelijk tillen, evt zelfs op onze rug (of op mans nek). dochter heeft gewoon een hekel aan lopen, na 3 stappen is het ik ben moe.. dus om gezeur te voorkomen laten we haar vaak zitten. werkt zeker bij leuke uitstapjes beter dan het gejengel na nog geen 5 minuten.. ;) zo hebben we allemaal een leuke dag! er zit ook een plankje op de wandelwagen dus bijv de stukjes naar school (nauwelijks 700 meter..) staat ze ook vaak als ze moe is.
Maar die wandelwagen ben ik langzamerhand een beetje zat.. dochters kapstok op school zit in t gangetje van de zij-ingang.. erg druk dus, ik laat (als het droog is) de wandelwagen dus buiten staan en neem zoontje (ruim 2 hoor dus kan makkelijk) los mee naar binnen.. hem laten lopen van huis naar school is nog neit echt een optie.. dan is het constant nee, niet lopen en blijft hij boos staan (ik ben 2 en ik zeg nee :p) of hij wil steeds getild worden.. op mn rug gaat wel,, hou ik lang vol.. maar dan heb ik mn handen niet vrij.. dus lastig..
Nu kost een nieuwe drager 130 euro of meer.. en tweedehands zijn ze nauwelijks te krijgen (ik wil graag de Tula Toddler, een tijdje geleden op een inloopmiddag eens geprobeerd en zat heerlijk!) .
Om zeker te weten /uit te vinden of ik (en zoontje!) de drager wel gaan gebruiken, heb ik er 1 gehuurd. de Emeibaby Toddler. Even geoefend met het om doen en afstellen (erg makkelijk!) dus ik ben er erg blij mee! voor 8,50 (eerst 100 euro borg..) heb ik voor 2 weken een ergonomische drager om te proberen! Zo weet ik ook gelijk of zoontje het wel leuk vindt/accepteert ;) het lijkt me erg handig! vooral als ik eens 2 gastkindjes tegelijkertijd heb en toch dochter moet halen. dan hoeft zoontje niet te lopen (met alle nee's en tillen...:p)
De drager kan op mijn buik of mn rug. maar ik ben vrij klein en zoontje al 2, dus op mn buik is niet ideaal, dan zit zijn hoofdje al voor mijn hoofd... ;)
Maar ik ben benieuwd of ik m echt ga gebruik en of zoontje het wat vindt ;)

4 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat het een succes blijkt!! Lijkt me lastig met dat ophalen enzo..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wat lijkt je er zo lastig aan ? ;)
      dochter blijft op dinsdag over, dus alleen 8.30 en 15.30
      maandag en donderdag niet, woensdag en vrijdagmiddag vrij (en vrijdag wordt ze meestal opgehaald door oma). school is maar 700 meter lopen.. heb meestal maar 1 oppaskindje soms 2 (heber in totaal 4.. dus kan ze alle 4 tegelijkertijd hebben.. dan vraag ik een buurvrouw om dochter mee te nemen of te brengen ;) klasgenootje woont nl op 50 m afstand en mn 2 buren aan 1 kant hebben ook kids op dezelfde school )
      en natuurlijk heb ik een duowagen waar 2 kids tegelijk in kunnen (baby's in een babynestje zodat ze kunnen liggen). perfect juist :)
      vanaf een jaar oud slapen de meeste kids alleen smiddags (mn zoontje tot 19 maanden 2x 2 uur per dag, kon beide onder schooltijd dus.. als we terugkwamen van dochter brengen was hij alweer bekaf.. dus lag er vaak om 9u alweer in.. :p slaapkopje.. nu dus 2 dagen per week dat hij niet heel lang kan slapen, op maandag en donderdag, dan zijn we 13.20 terug van dochter naar school brengen en dan dus naar bed en dan 15.10 er weer uit (wakker maken..) om dochter op te halen ;) )
      in de praktijk gaat t meestal erg soepen en bij nood kan ik een buurvrouw dus vragen of als t om mn eigen zoontje gaat even de babyfoon bij buurvrouw leggen die een sleutel heeft. (bij opvangkindjes doe ik dat uiteraard niet! die zijn mijn verantwoordelijkheid! )

      Verwijderen
  2. Wat een slim idee om eerst te huren. Zo weet je tenminste zeker of hij bevalt. Heb je ook een foto van die drager? Ik ken hem niet.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.ooiebeest.nl/emeibaby-bunt-toddler

      merk helaas wel dat ik m nu weinig gebruik omdat ik nu vaak maar 1 opvangkindje heb en dat past dus in de duowagen met zoontje.. maar vanaf oktober weer vaker 2 opvangkindjes tegelijk (en van 1 nog geen rooster.. dusmogelijk soms zelfs 3..) twijfel dus heel erg. wil graag de tula toddler. de kleintjes zouden daar nog niet in kunnen en zoontje wil eigenlijk wel graag lopen.. maar loopt nog niet echt door (ik ben 2 dus ik zeg nee :p ) twijfel dus nog enorm.. deze week proberem m wat vaker te gebruiken om te kijken wat ozontje ervan vindt.. :p

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...