huishoudelijke hulp..... ?

Sinds een jaar of 4 hebben we een huishoudelijke hulp.. 3 uur per week, op maandag. heerlijk begin van de werkweek!
Uiteraard blijft er nog meer dan genoeg over om zelf te doen.. (strijk, planten water, boodschappen, de was!!! bedden verschonen, dagelijks stofzuigen, tafels afnemen (ivm opvang wel echt nodig!) toilet etc.. )
Maar heerlijk dat het huis zo gewoon lekker schoon blijft!

Helaas is ondertussen mijn inkomen gehalveerd nu er 1 kindje gestopt is (andere school in ander dorp) en ander meisje ook 4 is en dus geen 10 u per dag maar slechts 4,5 uur per dag..
Ook heb ik nu onder schooltijd heel erg veel tijd over..
Dus slaat de twijfel toe.. 40 euro per week is wel veel geld voor iets wat ik nu weer makkelijk zelf zou kunnen doen.. maar als er wel weer een extra opvangkindje komt heb ik uiteraard weer minder tijd...

Twijfels twijfels.. hulp helemaal opzeggen?? vragen of ze om de week wil komen ? minder uur per week ?? Uiteraard hebben we ook een vriendschappelijke band opgebouwd in al die jaren omdat ik gewoon thuis ben als zij hier werkt.. Dit maakt het voor mij erg moeilijk om het zakelijk te houden ;)

Wat zouden jullie doen ???

2 opmerkingen:

  1. Zelf heb ik een hulp die om de week komt. Ze doet wel veel in drie uur (huishouden is echt haar hobby). Ons bevalt dat erg goed. Misschien kun je met haar praten en de situatie uitleggen. Of je gaat als een dolle aan de slag om nieuwe kindjes te werven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nieuwe kindjes heb ik ook niet heel veel plek voor omdat de bso kindjes in de vakanties wel hele dagen afnemen.. ;) heb nu op maandag en dinsdag 1 plekje... Vrij minimaal en verdubbel er zeker niet mn inkomen mee ;)

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...