Een dag minder werken.. spannend!

Per 1 september ga ik een dag minder werken.. Omdat ik nu gewoon nooit meer een dag vrij ben.. Soms staat er een dag vrij in de agenda omdat niemand opvang nodig lijkt te hebben en dan geeft de laatste ouder haar werkdagen door en hop de vrije dag is toch een werkdag geworden...
Zo heb ik vaak werkweken van 40 tot 60 uur.. Dat was niet mn bedoeling.. Dit duurt nu te lang en ik ben alleen maar moe moe moe.. afspraken prive lopen door werk heen, kom nergens meer aan toe,  kan nooit eens met de kinderen wat leuks doen op een woendag en ook een sport of hobby op woensdag is een probleem.. savonds ook bekaf en niet gezellig naar mn man en kids.. dus de alarmbellen gingen rinkelen gelukkig.. er moet iets veranderen en een ander doet dat niet voor mij ;) Dus nu de knoop doorgehakt..
Deze week deel ik het mee aan de ouders. per mail... vind het te spannend om mondeling te doen en de kans is dan te groot dan ze het van elkaar horen ipv persoonlijk, en dat ik het bij school etc moet vertellen even tussendoor.. niet handig..

Net de mail verzonden.. reuze spannend...!!! de beslissing is voor mij en ons gezin en erg goede beslissing, maar voor de ouders kan t best een probleem zijn :(


4 opmerkingen:

  1. Lieve dertiger, ik snap dat het spannend is, maar zoals ik het nu lees is het ongetwijfeld de juiste beslissing. Succes met alles en die laatste loodjes. 😉 Je Kids zijn maar even jong.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!!
      het is zeker voor mij de juiste beslissing! ik hoop vooral dat alle kindjes wel in de opvang blijven ;) maar dat is afwachten, we zullen zien!

      Verwijderen
  2. Hoi, ik heb altijd maar 4 dagen in de week gewerkt. Ik heb reuma en naar de reumatoloog met kinderen of zelfs maar de huisarts of tandarts vond ik teveel van het goede. Bovendien het huis moet ook schoon en dan ben je het weekend alleen maar aan het poetsen en heb je nog geen tijd voor je eigen kroost. Ik snap je dus helemaal. Nou speelde bij ons ook mee dat geld niet alles is in het leven. Dat je het per mail doet is heel verstandig om de reden de je zelf al noemt maar dan heb je het ook zwart op wit staan en kunnen ouders nooit moeilijk doen. Echt het gaat je super bevallen. Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. schoonmaken laat ik doen omdat ik dat echt niet red, was elk weekend 3 u aan t poetsen naast de andere dingen (bedden vershconen, was bijwerken, kattenbakken verschonen enz.. dat doe ik nog steeds in t weekend) doordeweeks nog eens dagelijks opgruimen , vloer vegen tafels schoon enz, alles weer klaar voor de voglende werkdag.. dus idd pittig!!! en idd afspraken moet ik vrij voor nemen of alles meenemen en dat past niet in de auto :p vond eerst mondeling en per mail bevestigen netter, maar zag er zo ontzettend tegenop.. en bang dat ze t dan via via van elkaar horen want ik zie ze niet allemaal op 1 en dezelfde dag... dus liever zo :(

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...