Weer in het schoolritme

Ook onze kinderen gaan weer naar school deze week.
De oudste naar groep 6 en de jongste naar groep 3!

Vooral de jongste vond het wel heel erg spannend! aan een tafel zitten in plaats van in de kring, meer werkjes en minder spelen.. hoe gaat het met naar de wc gaan ? (hij had gehoord dat je alleen op vaste tijden mag. dus wat als je nou op een ander moment moet.. gelukkig is dat niet zo! )

Op dinsdag blijven ze over en zagen ze elkaar met het buiten spelen, dit vonden ze helemaal geweldig! heerlijk!! (voorheen speelde jongste op het "kleuterplein" )

Uiteraard staat mijn agenda ook weer bomvol.. De afspraken bij de orthoptist.. die het ziekenhuis nu voor me maakt dus totaal niet op tijden die uitkomen met school.. ik moet dus opeens allerlei anderen in gaan schakelen voor de afspraken die ik voorheen altijd zelf kon doen.. heel fijn.. vandaag moet de jongste dus verplicht bij iemand spelen.. gelukkig kon dat bij een opvangkindje, daar speelt hij wel vaker dus is vertrouwd.
De afspraak van de oudste moet mijn man doen.. omdat ik anders een opvangkindje en mn jongste ook eerder uit school mee moet nemen (half 3 ipv half 4)denk niet dat school dit accepteert... Baal hier zo van omdat ik eerst de afspraken zelf maakte met de orthoptist. hierdoor kon ik bijvoorbeeld een afspraak maken om 8.10 (toen mn opvangkindje nog niet op school zat) en ik de kids dus alleen ietsje later hoefde te brengen, vooral toen beide kids nog om de 3 maanden een afspraak hadden (nu de oudste om de 6 maanden en jongste nog om de 3 maanden).... of bijvoorbeeld om 9u zodat ik eerst t andere kind en opvangkindje naar school kan brengen.. maar nu verzint het ziekenhuis dus afspraken... bah wat baal ik ervan. volgende x maar gelijk bellen voor een andere tijd ofzo.. wou het even aankijken, maar merk dat ik het enorm veel geregel en gedoe vind en ik dus baal dat ik anderen in moet schakelen.... mn man moet er vrij voor nemen namelijk, terwijl ik gewoon de opvangkindjes mee kan nemen en dus geen vrij hoef te nemen, mits de afsrpaken uitkomen met school... ;)

Ondertussen heeft man diverse etentjes en borrels van de zaak dus eet regelmatig niet mee.
Dus de chaos is compleet haha. Bomvolle agenda, terwijl we het niet eens druk hebben, maar er vooral veel dingen anders gaan dan anders.

Beide kids hebben ook nog eens 2 juffen, dus de eerste week heb ik de juffen erin gezet zodat we kunnen zien wie wanneer welke juf heeft. maar ondertussen heb ik ok maar een a4 gemaakt en gelamineerd op de koelkast gehangen met wie wanneer welke juf heeft, gym en schoolzwemmen ;) ook wel handig ;) 
oh ja ook een dingetje.. jongste heeft straks om de week weer schoolzwemmen (groep 1, 2 en 3 op deze school) wordt ook nog wat.. want dat is tot 11.45 terwijl dan normaal de lunchpauze begint.. geen idee dus hoe laat ze dan uiteindelijk op school zijn.. (douchen, afdrogen, aankleden, met de bus naar school) 12.15 ??? dan sta ik daar dus met oudste en opvangkindjejs nog een half uur te wachten op de jongste en redden we het niet meer met de lunch ??? hmmm ?

Het is geen klaagzang ;) Maar merk dat ik weer even moet wennen aan het leven op de klok en alle bijkomende afspraken ;) begin van het jaar weer even wennen aan het nieuwe ritme


Wel heb ik nu mijn vaste vrije woensdag (officieel volgende week maar ivm orthoptist vandaag kon ik geen bso halen en andere kindjes geen opvang nodig vandaag dus ook vrij ) Heerlijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...