doelen gewijzigd

In februari hebben we zonnepannelen aangeschaft. Uiteraard moet hierna de spaarrekening weer aangevuld worden tot een bepaald niveau. Dit gaat goed. Mijn inkomen is iets hoger dan vorig jaar (werk ook veel uren dus niet zo gek maar ook gewoon een kindje extra in de opvang dus meer inkomsten) En ook mn mans inkomen stijgt iets, van de zonnepannelen krijgen we nog de btw terug en ook mijn belastingaangifte lijkt erg positief!

Dus na goed kijken naar de financieen (een snelle blik is al genoeg dankzij een (voor mij) duidelijk overzicht.. heb ik wat doelen bijgesteld. ik wil sowieso duo graag aflossen dit jaar en dat lijkt nu ook te gaan lukken ipv pas over anderhalf jaar. Dit gaat lukken zonder de spaardoelen te beinvloeden!
Uiteraard vergeet ik de vakantie etc niet die nog geboekt en dus betaald moet worden ;) maar het fiannciele plaatje ziet er goed uit voor dit jaar.

Door wat kleine spaartrucjes los ik al versneld af bij duo. sowieso hebben we het maandbedrag verhoogd naar 100 per maand. Daarnaast los ik maandelijks extra af wat er overblijft op de betaalrekening de laatste dag van de maand. afgelopen maand was dat 233,10!! Dat schiet lekker op!
De truc wil ik ook andersom gaan toepassen. elke maand storten we de inkomsten op een aparte rekening. eind van de maand weet ik hoeveel t precies is (mans salaris weet ik niet van te voren en ook mijn inkomsten wisselen elke maand) dan bepaal ik dus wat er over blijft na het overmaken van het maandbedrag naar de betaalrekening. ook dit wil ik afronden en wat er overblijft naar duo overmaken om er zo hopelijk dit jaar nog vanaf te zijn. ik vermoed dat dat wel gaat lukken!
De voortgang van het extra aflossen kan je hier volgen

Zodra duo is afgelost wil ik die 100 euro extra overmaken naar binck. waar we nu maandelijks slechts 200 euro inleggen en hier dus 300 van maken
Hoop dat het gaat lukken, maar zolang er geen gekke financiele tegenslagen komen, moet dat geen probleem zijn! Terwijl mijn inkomen vanaf augustus flink gaat dalen ben ik bang (worden 2 kindjes 4, 1 met t grootste aantal uren. dus dat wordt flink minder.. lastig om op te vullen met alle bso kindjes (die nemen in de vakanties wel hele dagen af nl.. ) maar gelukkig wordt dochter in oktober 10 en telt ze niet meer mee voor een kindplaats ;) en misschien eens rondvragen of er een leerkracht is die haar kindje bij mij in de opvang wil hebben ;) zij nemen vaak geen vakanties af, wat perfect combineert met mn bso kindjes die juist extra komen in de vakanties ;) maar dat duurt allemaal nog even (vind het lastig om zulke dingen zover vooruit te plannen. dan is een ruime buffer altijd heel erg fijn! )

1 opmerking:

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...