kat was 5 weken vermist :*(

12 december ging onze kat aan de wandel... ik merkte het pas savonds omdat ze dan wat blikvoer krijgen en ze niet kwam.. terwijl ze er dol op zijn! die avond nog een rondje gelopen om te zoeken maar was zelf grieperig die week.. was blji dat ik uberhaupt kon werken, verder zo veel mogelijk rustig aan helaas...
Ook waren we bang dat ze misschien in de vrachtwagen was geklommen, die er 2 dagen stond ivm de nieuwe keuken van onze nieuwe buren..
5 weken ben ik ongerust geweest.. melding bij amivedi, bij facebook groepen de buurtapp nextdoor.. rondjes door de wijk...

Zaterdag kregen we een telefoontje.. ik was gelukkig in de buurt van mn mobiel.. ik vroeg nog of ze nog leefde.. ja was het antwoord!! ze was gevonden. diegene had de dierenambulance gebeld. zij hebben de chip uitgelezen en mij gebeld! wat waren we blij!! gelijk de kinderen ingelicht, ook bij hen tranen van blijdschap!! familie ingelicht
Ze zat nog in de dierenambulance en zou thuis gebracht worden. Dit kost wel 25 euro (maar een andere optie was er uberhaupt niet) Uiteraard geen probleem. wat waren we blij!!!

Ze adviseerden wel ivm enorme vermagering en uitdroging naar de dierenarts te gaan..
Tja eh zaterdagmiddag... alles dicht.. Barendrecht vond het geen spoed... whaat ???ok.. verder zoeken...
Schoonzus adviseerde Dordrecht Anicura. Wat een lieve begripvolle mevrouw aan de telefoon!! Nette en duidelijke uitleg ook van de extra kosten voor weekend consult etc. om 18.30 een afpsraak.. ze was rond half 4 thuis, ondertussen met al t bellen was t al half 5 snel een pizza in de oven en om 18u moesten we weg.. we hebben wel wat geknuffeld maar met t idee even dierenarts en alles komt goed, ook niet heel veel en waren we vooral bezig met op tijd komen bij de dierenarts..

Ze kroop zelf weer in t reismandje... slecht teken al eigenlijk maar ik dacht toen nog dat ze gewoon rust zocht.. weer wennen in ons huis en de andere kat (haar moeder)

De dierenarts leek ook nog positief. ze moest wel blijven ivm infuus met vocht en ze moest gaan eten dus medicijnen tegen misselijkheid zodat ze zou gaan eten.. bloed leek voor nu ok..
Zondag belde de arts ipv assistente smorgens.. ok .. Heel medisch verhaal maar langzamerhand begon ik hem te begrijpen.. Haar bloedwaarden waren niet goed... ze had enorme bloedarmoede zonder dat er een bloeding te zien was. dus hij tastte in het duister qua oorzaak...

hij zou verder bloed onderzoek doen en smiddags terug bellen. Dat deed hij keurig rond half 1/ 1 uur. kwam nog een spoed tussendoor, daarna belde hij netjes weer terug met alle informatie. Ze bleek dus idd ernstige bloedarmoede te hebben. Hij adviseerde een bloedtransfusie in rijswijk... Dit gaf echter nog maar 20 % kans dat ze het zou halen omdat ze zo zwak was. De kosten hiervan liggen tussen de 2500 en 3000 euro... De opname en onderzoeken zaterdag kostten ook al 500 euro...
Dan zou er nog meer onderzoek komen en medicijnen en behandelingen... We belsoten helaas gelijk dat dat geen optie was. We zouden om 16u op bezoek komen (en eventueel besluiten om haar mee naar huis te nemen om haar bij ons te laten sterven of hopen op herstel)
Uiteindelijk waren de totale kosten 25 + 500 + 375 euro...

Echter om 13.30 belde de dierenarts alweer... ik wist gelijk foute boel omdat hij op een niet afgesproken moment belde.. Ze was al overleden..   De assistent wou haar gaan voeden en zag toen dat ze niet meer leefde.. onze arme boeffie.. 5 weken er alles aan gedaan om te overleven..
Ze is nog even in haar thuis geweest.. heeft op de bank gelegen.. gekroeld.. 2 slokjes gedronken.. wij hebben toen helaas niet beseft dat het de laatste x was dat ze hier zou zijn... maar wat zijn we toch ook dankbaar voor dat moment!! Dat we haar nog hebben gezien en geaaid! Dat we weten dat ze gevonden is ipv altijd blijven afvragen of ze nog leeft en zo ja waar...

Na het telefoontje zijn we naar het dierenziekenhuis gegaan waar we afscheid mochten nemen.. Heel veel tranen en aaien.. wat was ze een ontzettend lieve, eigenwijze kat die goed wist wat ze wou..  ze duwde mn hand altijd naar een bepaalde kant van haar koppie waar ze geaaid wou worden en we mochten NIET haar buikje aaien!!  Kinderen waren leuk als ze of nog mini baby waren.. (dan ging ze erbij liggen op t boxkleed!!) of als ze konden lopen. kruipende kinderen vond ze eng haha

We wonen aan een speeltuin met groot grasveld. dat was ook haar speeltuin! ze had t enorm naar haar zin in dit huis en de speeltuin! ging ook vaak nieuwsgierig kijken bij mensen op de bankjes (op eigen risico.. haar optillen wou ze echt niet! )

Ze sliep vaak naast me in bed. ondanks dat ze vaak op haar hoede was, vertrouwde ze mij volledig en ging rustig naast me slapen ook al bewoog ik etc.

Ze zal enorm gemist worden door ons gezin en de opvangkinderen. We zijn ontzettend dankbaar dat ze gevonden is en diegene de dierenambulance heeft gebeld en we nog even hebben kunnen kroelen.. niet beseffend dat het de laatste x was..

R. I. P. lieve boeffie

Ze zal enorm gemist

3 opmerkingen:

  1. Ach wat een verdriet. Ik werd getriggerd door de eerste regels en hoopte dat jullie na 5 weken weer herenigd zouden zijn. Maar wat een triest einde, sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naam is Loana, ik kom uit Monaco. Ik heb een vriend die ik heb met wie ik twee jaar heb gedate. Hij werd net op een ochtend wakker en vertelde me dat de relatie voorbij was. Ik was bijna 4 weken in tranen. ik was zo verward en diepbedroefd. Ik stuurde mijn zus en mijn beste vriendin Susan om hem te gaan bedelen, maar hij hield vol dat de relatie voorbij was dat hij me zat was. Tot ik een heel goede dag hoorde toen ik van Dr. Ajayi hoorde, las ik enkele getuigenissen op zijn site, dus besloot ik het eens te proberen. Ik nam contact met hem op en hij vertelde me dingen die hij moest doen om een ​​betovering uit te spreken, eerst overwoog ik of ik het zou doen, en ik besloot om het eens te proberen. Ik deed wat dr. Ajayi, de spreuk-caster, me opdroeg, en daarna tot 7 dagen uit het niets kwam mijn vriend die me zonder enige reden verliet op een avond naar mijn huis en smeekte me om me terug te hebben, hij kwam zelfs met zijn broer en smeekte om vergeving .. Na zoveel pijn die ik overging, kwam mijn vriend nog steeds terug ... ben zo blij ... allemaal dankzij Dr. Ajayi, je kunt contact met hem opnemen voor elk soort spellwerk. Ik geloof dat hij je door je RELATIEproblemen heen zal helpen.

    E-mail: drajayi1990@gmail.com
    Viber / Whatsapp: + 2347084887094

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...