Beide kinderen naar school

Onze jongste werd in juli ook 4.. dit betekende dat hij sinds augustus ook naar school gaat!
Dit was enorm wennen! Maar tegelijkertijd wende dit ook enorm snel ;)
De dagen dat ik nu geen opvangkinderen heb, ben ik ineens echt helemaal vrij in de tijd dat de kinderen op school zitten...! Ik kan opeens eens gaan winkelen met een buurvrouw (toch wat makkelijker zonder kind wat niet wil en echt samen op stap, samen kletsen zonder op een kind te letten ;) ) en wat doen in huis en tussendoor gewoon lekker niksen (al merk ik dat ik weer verzand in veel series kijken en niksen en veel moe zijn... maar kan ook door de herfst komen.. minder zon... )

Het heeft dus voor en nadelen ;)

Voor zoontje is t positief merk ik! Hij had er erg veel moeite mee om afscheid te nemen de eerste maand... maar langzamerhand gaat t steeds beter! elke x als er iets nieuws was (eerste x schoolzwemmen of 1e x overblijven) vond hij het superspannend! kreeg hem bijna niet van me af geplukt... zo ontzettend sneu... :( maar tegelijkertijd zo'n enorme les voor hem dat hij ook nieuwe spannende dingen wel aan kan en het vaak neit zo erg is als hij dacht.. ;) en ook de overblijf werkt goed mee! ze blijven over via het kdv naast school (groep 1 t/m 3) en krijgen daar dan een boterham, beleg en drinken etc. maar daar is de regel eerst hartig dan zoet.. maar laten ze daar nou net geen cervelaatworst hebben.. ongeveer het enige hartige wat hij lust... gelukkig zag de pm-er dat hij het enorm spannend vond en maakte zelf de afspraak met hem dat hij pindakaas mocht en hij na een tijdje zou gaan proeven... super! na school even met haar gesproken. zo fijn dat hij niet gedwongen is! 3 weken later vond hij t weer erg spannend om naar de overblijf te gaan.. hij besefte heel goed dat hij een x moest gaan proeven en zag daar tegenop.. gek genoeg, toen ik zei dat ze echt de afspraak hebben dat hij pindakaas mag, liet hij zn angst gaan en dat maakte ruimte voor zelf willen.. misschien wil ik wel proeven zag ik op zijn gezicht... zo grappig hoe dat werkt ;) en hij heeft geproefd en vond het lekker!!

En zo zijn er veel eerste keren voor vanalles. zo heerlijk om hem te zien groeien!! en ook de oudste groeit hierdoor weer enorm! niet meer het gevoel van oneerlijk dat zij naar school meot en haar broertje niet.. ze gaan nu beide! zo fijn! soms brengt ze hem voor mij in de klas.. heel handig als ik jonge opvangkindjes in de bakfiets heb zitten die dan weer in de buggy moeten enz... ;) en ze voelt zich gelijk heel groot! super!

Leuk om te beseffen.. dacht dat ik het heel vervelend en raar zou vinden.. de jongste ook naar school.. maar is ook wel fijn!!

hebben jullie kinderen? gaan ze al naar school ?? hoe vinden ze het ??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...