Sparen voor extra aflossingen

Ook maar weer eens beginnen met bloggen.. duurt steeds langer haha

Ondertussen wonen we alweer een half jaar in ons nieuwe huis en voelt t al helemaal als ons huis :D En nog steeds heel blij dat we elke maand aflossen ipv huur betalen!!!

Er moet nog veel gebeuren maar er is ook al veel gedaan ;)
De buitenkant moet nog geschilderd worden (wil man zelf doen... ) de tuin willen we nog helemaal aanpakken en eventueel een nieuw aanrechtblad.. Maar verder zijn we aardig gesetteld.

Zelfs financieel gaat alles weer zn gangetje en sparen we zelfs weer, naast een hoop uitgaven aan het huis. het spaargeld wat over was na het klussen laten we lekker staan bij Moneyou. de rest sparen we nu bij de ing waar we ook onze betaalrekening hebben, juist zodat we er snel bij kunnen als het nodig is voor het huis. Ik merkte dat we meer overhouden dan ik dacht (of dat er meer binnenkomt zegmaar.. ) dat is erg fijn! manlief wil nog niet gelijk beginnen met extra aflossen, maar ik voel toch een drang om extra af te lossen vooral door het sneeuwbal effect bij onze annuitaire hypotheek.. je merkt het helaas niet in je maandlasten bij deze hypotheek.. die blijven gelijk.. maar ik zie wel de aflossing stijgen elke maand en de rente dalen... !! dus ik ben begonnen met 100 euro per maand op een aparte spaarrekening te zetten.. ;) zo staat t al apart ipv bij ons spaarsaldo ;) en zien we gelijk of we het ook echt kunnen missen. hopelijk wil man binnenkort al de eerste extra aflossing doen!!! heerlijk!

zo fijn om bijna vanaf het begin al extra te kunnen aflossen en ik ben zo benieuwd of dat zo kan blijven in de toekomst en hoe snel we dan klaar zijn met aflossen!! tegelijk steekt het me dat we ook nog een studieschuld hebben.. eigenlijk wil ik die eerst aflossen omdat je dan van een complete schuld af bent... maar de rente die we daarop betalen is slechts 0,12 % (ja ik schrijf het goed.. minder dan 1 %..!!!! ) dus het loont niet om die al helemaal af te lossen (we lossen al wel extra af.. bijna 40 per maand zodat we afgerond 100 euro per maand aflossen elke maand, en eigenlijk verdienen we er geld op.. betalen elke maand zo'n 60 cent rente en krijgen tegelijkertijd 77 cent korting omdat we via auto incasso betalen haha ) maar fijn om de eerste stap alvast te zetten voor een extra aflossing.. spannend of man het aandurft.. ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...