Bezwaar belastingaangifte 2016

Bij  verwerken van de boekhouding door de boekhouder kwam hij erachter dat hij een fout had gemaakt in de aangifte 2016.

Dit heeft hij mij gemaild met alle gegevens en gevraagd of ik akkoord ga met het opnieuw indienen (en dus eigenlijk bezwaar maken ) van de aangifte. Prima!!

Vorige week al de brief ontvangen dat het bezwaar is goedgekeurd, ook al was het te laat ingediend. Heel erg blij mee! Dit betekent namelijk dat we nog 1384 euro extra krijgen over 2016!

Uiteraard gaat dit ook naar de spaarrekening en wordt het verdeeld over de potjes. samen met vakantiegeld wat mn man al ontvangen heeft begin deze maand.
Komt er op neer dat er ongeveer 4000 euro over de potjes verdeelt gaat worden 1 juni!! wauw! zoveel heb ik nog nooit naar de spaarrekeningen gestort volgens mij!

En dan moet de teruggave over 2017 nog komen ;) mn man krijgt nog ongeveer 300 euro terug (hypotheekrenteaftrek laten we elke maand al storten dit is 137 euro. Over zijn overuren en vakantiegeld wordt bijzonder tarief ingehouden, dit wordt bij de aangifte verrekend. daar komt de 300 euro nog vandaan. dit is al te veel ingehouden door zijn werkgever)

Voor mij krijgen we ongeveer 1200 euro terug volgens mij. (netto dan.. bruto is iets meer maar moet wel de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet betalen als zzper)
als dat binnen is, gaat dat ook allemaal naar de spaarrekening maar dat verwacht ik pas ergens in juni of juli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...