Dagje Efteling

Zaterdag zijn we naar de efteling geweest met de kids en met mn zusje en haar vriend. Zij wilden graag gaan en vroegen ons mee. leuk!
Eigenlijk hadden we zelf bedacht er volgend jaar pas heen te gaan, omdat zoontje dan 3 is en er meer aan heeft, maar dochter vindt de efteling helemaal super, dus zeiden we gelijk ja! Zoontje is zo makkelijk met dagjes weg etc, dat het niet uitmaakt dat hij nog niet heel veel snapt of kan.

Vrijdag eerst boodschappen gedaan. pakjes drinken, de kids mochten een snoepje en koekje uitzoeken (spekjes en omdat er geen dure Dora koekjes mee mochten, koos dochter bitterkoekjes :p) en natuurlijk witte en bruine bolletjes en krentenbollen!
S' avonds alles al klaar gezet en de duowagen in de auto (dochter is ruim 4,5 maar heeft een hekel aan lopen.. kan haar wel dwingen, maar dan hebben we de hele dag een enorm opstandige dochter.. nu hadden we een superdag zonder gezeur over lopen :p).  Zaterdagochtend de broodjes gesmeerd nadat iedereen aangekleed was en man had alles in de auto gezet met de kids, terwijl ik nog snel de dieren van de buren eten gaf die op vakantie zijn. We vertrokken rond 9u. mooi op tijd! Half 11 waren we in het park.

Eerst naar het sprookjesbos natuurlijk! Mijn zusje en haar vriend komen uit Drenthe, dus hadden een lange reis en waren er pas 11.45, zij hoeven het sprookjesbos niet perse te zien natuurlijk ;) terwijl het voor onze kids juist super is. Toen we alles bijna hadden gezien waren mn zus en haar vriend er ook. Top!

Overdag niets gekocht aan eten en drinken. Rond 17u wilden we avondeten, maar er stond een enorme rij. De kinderen ondertussen honger en moe dus het ws drama bij de tafel om te wachten. Maar snel met ze in de walvis gegaan, toen we eruit kwamen, was man net aan de beurt met bestellen :D (en hij was nog wel bang dat ik koud eten zou hebben..) 1 kindermenu voor de kids samen en voor ons elk een menu van 1 snack, drinken en friet. Lekker!

Later savonds nog een ijsje gekocht en ik kreeg erg trek in een hamburger.. (die miste ik bij mn frietjes. hadden ze daar niet.. )

Ik had een tijdje terug bij de buurvrouw ene tafelzeil gezien van de efteling. Die vond ik zo leuk dat ik haar gevraagd had of ze die mee wou nemen. Heeft ze niet meer aan gedacht denk ik maar nu waren we er zelf dus die heb ik gekocht toen we naar huis gingen (23.30!) De kids hebben het supergoed vol gehouden. Ook in de rij overal. Echt een enorm leuke dag gehad!

Wel duur..
De kosten op een rijtje:
Entree 3 x 32 euro (internet) 96,-
Parkeren 10,-
Avondeten ik gok rond 15/20 euro maar man heeft het cahs betaald.
IJsjes voor ons allemaal 14,40
hamburger heeft mn zusje betaald.
Tafelzeil 14,-
en natuurlijk benzine150 km ofzo. weet t niet precies hoeveel het dan kost.

Duur dagje, maar enorm naar ons zin gehad!

Een enkel broodje over, het drinken was helemaal op, veel snoep over. Maar goed in geschat al zeg ik het zelf. Fijn dat we gewend zijn om zelf eten en drinken mee te nemen :)

1 opmerking:

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...