Huishouden..

Het blijft zoeken naar energie en tijd. Zelf 2 jonge kids, al 15 jaar regelmatig moe (en savonds klaarwakker en niet kunnen slapen..) Artsen konden niets vinden dus heb het opgegeven en ermee leren leven. Het is ook niet zo erg dat ik er niets meer door kan. En na het stoppen met de pil gaat het ook al een stuk beter (nu een spiraaltje). Ik ben heel blij dat ik uberhaupt fulltime kan werken naast een eigen gezin!! Maar dat huishouden..
Weinig energie en natuurlijk enorm tijdgebrek. als er opvangkinderen zijn, ga ik niet een uur boven schoonmaken natuurlijk.. Dus het is echt momentjes zoeken.. Als de kleintjes slapen smiddags (als ik al geluk heb dat ze tegelijkertijd slapen..) is t vaak even vloer vegen, tafels schoonmaken (van delunch, anders kan je echt niet meer op de vloer spelen zoveel ligt er), opruimen (ehm andere volgorde dus haha) en avondeten voorbereiden (vlees uit de vriezer, aardappels schillen, evt groente al snijden etc) zodat ik om 16.45 alleen maar alles hoef op te zetten. Dan begint hier de avondspits van koken, opvangkids die worden opgehaald, of mee eten maar moe zijn, eigen kids moe, papa die al wel of nog niet thuis is, enz. Druk!
Maar wanneer doe ik dan huishouden..
Beneden gaat tussendoor wel, dat lukt redelijk.. tijdens middagslaapjes, op vrije momentjes etc.
(Dagelijks vloer vegen/zuigen, tafels schoon, opruimen, eten voorbereiden, koken, was draaien/ophangen/vouwen/opruimen, wekelijks: toiletten, badkamer, keuken, woonkamer, vloer dweilen, trap stofzuigen etc.. en dus 1 ruimte per eek extra... )
Boodschappen elke maandagochtend mits dat lukt met aantal opvangkindjes..
Maar boven.. het is en blijft lastig. Ik probeer flylady te volgen (dagelijkse en wekelijke klusjes/routines, en elke week een andere ruimte extra aanpakken). maar ik kom niet aan de extra ruimte toe, vooral niet als dat een ruimte boven is..  Heel soms krijg ik momentjes cadeau, zoals vandeweek zaten de kids in bad, lief aan t spelen én ik had energie dus de badkamer even gepoetst en gelijk een doekje door zoontjes slaapkamer.. yes weer iets gedaan..
Echt af is het nooit volgensmij.. Hoe doen jullie dat???

En opruimen.. opruimen op zich gaat nog wel, echt uitzoeken.. maar ik vind het moeilijk om tijd te viinden om die spullen daadwerkelijk weg te krijgen.. weggooien vind ik zonde, wil toch ook eerst wel proberen het te verkopen via de lokale fb groep.. (vooral de spullen uit de babykamer, nu die vernieuwd is, gordijnen, lamp, speelgoedkidst etc) maar tijd om fotos te maken en alles online te zetten ? er staat nog 6 dozen (of al 8 ?)kinderkleding op zolder die nog weg moeten enz.. het blijft op stapelen..

Ooit heb ik er tijd voor (vanaf nov gaat zoontje 2 ochtenden per week naar de psz.. dan tijd als ik een x geen opvangkindjes heb in die uurtjes ?) maar voor nu blijft het dus liggen..

Ik wil te veel met te weinig tijd én energie..

1 opmerking:

  1. Huishouden zie ik als 'noodzakelijk kwaad' haha. Hier doen we het gelukkig met zijn twee. Met een man met mega opruimeritus gaat het makkelijk. Hij is meestal van het stofzuigen. Strijkt zijn eigen kleding en meestal ook die van onze dochter. Hij doet ook graag de boodschappen. Gelukkig heb ik redelijk veel energie, dus gaat het best vanzelfsprekend.

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...