nachtopvang/weekendopvang

Ik ben zoals de meesten wel weten, gastouder. Ik heb 4 gastkindjes, welke allemaal flexibel komen.. Dit houdt in dat ze maaandag t/m vrijdag kunnen komen, afhankelijk van de roosters van de ouders.. ik zit dus niet compleet vol zodat ik plek heb voor deze kindjes ook al komen ze niet elke dag.

Soms komen ze ook savonds of blijven ze slapen of zelfs in het weekend als dat voor ons ook uitkomt.. Nu ben ik heel erg aan het twijfelen qua tarieven of ik die in 2018 ga veranderen of niet..
nu betalen ze ook savonds het normale tarief en voor de nachts zelfs maar 4 uurtjes.. terwijl de ouders wel gewoon doorbetaald krijgen en zelfs ORT krijgen neem ik aan...

Mijn normale tarief is 5,15 per uur, per kind

ben benieuwd wat ouders er van vinden, wat zouden jullie acceptabel vinden als je kind savonds tot 2300 blijft ? of in het weekend ? heb je daar een hoger tarief voor over ? (kan ook in de vorm van meer uren rekenen zodat je er gewoon KOT over krijgt uiteraard.. bijv 150% in uren ipv tarief.. )
Iemand tips, ervaring ?

8 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het een luxe is die je aanbiedt en je best wat meer mag vragen. Wij betalen €5,35 t.o.v. €5,20 vorig jaar. Is wel inclusief eten en drinken, maar ook voor normale uren. Van 7.15-17.15.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij mij is het ook incl eten en drinken idd.
      ben benieuwd wat ouders ervoor over hebben/zelf acceptabel/normaal vinden.. ben snel bang dat ze er een probleem van maken en dat tussen je in gaat staan.. andere opvang zullen ze niet snel hebben daar ben ik niet bang voor (ik ben 1 van de weinige die zo flexibel opvang biedt) maar wil de goede band met ouders behouden...
      zo bleven er vannacht 2 meiden slapen.. elk uur wakker.. elk uur er dus uit... en za en zo vang ik die 2 zusjes ook op waardoor ik 8 dagen achter elkaar werk (en t weekend dus niets met eigen kids kan doen behalve thuis.. ) begrijp me goed hoor, ik zeg zelf ja en vind het super!! maar vind dus dat er wel wat meer tegenover mag staan voor wat we als gezin inleveren ;)

      Verwijderen
    2. Daar ben ik het mee eens. Een stijging vind ik helemaal niet gek.

      Verwijderen
  2. Het ligt aan het kind en aan de persoonlijke situatie, denk ik. Wanneer je in de avonden oppasdiensten gaat aanbieden krijg je er immers "het buurmeisje" als "concurrent" bij.

    Ik heb zo'n buurmeisje en ze past op voor een tarief van 15 uur van ongeveer 7 uur 's avonds tot een uur of 11. Mijn kind is een goede slaper. Dus eigenlijk kan het buurmeisje gewoon tegen betaling huiswerk maken en tv kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. serieus??? een gastouder vergelijken met een buurmeisje ??? ik ben geen oppasdienst... ?? maar gastouder met diploma's, ouders gaan niet uit eten, maar werken.. ze krijgen gewoon kinderopvangtoeslag over die uren.. ik ben een vertrouwd persoon, vertrouwd bed, veilig huis.. kook voor ze, eet met ze, breng ze naar bed (en vannacht elk uur eruit zelfs... :p ) zie dat een meisje van 15 niet doen ? en moet dat meisje ze dan hier ophalen om 17, voor ze gaan koken, naar bed brengen ?? zie dat nog niet gebeuren hoor....

      wauw.. ben er een beetje stil van.. een opgeleid gastouder vergelijken met een buurmeisje van 15.. alle kinderen komen 1 of meer dagen per week als gewoon opvang voor ouders die werken...

      Verwijderen
  3. Ik vind dat je de nacht gerust alle uren zou kunnen rekenen. Die ouders verdienen dan zelf toch ook.

    Een gastouder is niet te vergelijken met een oppasje. Alleen is er s avonds ook oppas te regelen voor een paar euro per uur. Zeker als je al wat oudere kinderen hebt die toch zelf slapen en zelf goed bereikbaar bent en snel weer thuis is dat natuurlijk ook een goede optie.
    Dat weegt elke ouder voor zichzelf af.
    Maar de nachten vol rekenen zou wat mij betreft logisch zijn denk ik.
    Doeg An

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de 2 die nu blijven slapen zijn 2 zusjes, van net 1 en 4, die laat je niet tot diep in de nacht bij een oppas van 15 en ze zijn vaak al hier, dus zou een meisje van 15 ze hier moeten ophalen en dan naar hun huis moeten gaan ? rare situatie.. juist fijn toch als ze bij hun tweede thuis zijn zoals ze een gastouder vaak zien... ;) dus idd niet te vergelijken met een oppas. daarnaast krijgen ouders er kinderopvangtoeslag voor, waardoor het voor ouders veel goedkoper is dan een oppas ;)

      de ouders zijn ook niet snel weer thuis of kunenn niet direct naar huis als de oppas het even neit weet, de ouders zijn gewoon aan t werk.. ;)


      bedankt voor het meedenken!! (en fijn dat je het niet hetzelfde vindt als een oppas:p voel me graag begrepen ;) )

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...