Tandarts..

Een maand geleden hadden we weer een controle bij de tandarts.. eigenlijk waren we al te lang niet geweest.. de schade op zich viel mee.. er moesten nog 2 kleine verstandskiesjes uit bij mij (nr 5 en 6.... raar maar waar.. ) hij had gelijk tijd.. en nadat ik me over mn angst had heen gezet en besefte liever nu dan 2 maanden in de stress zitten, toch gelijk gedaan...
Gelijk nieuwe afspraken gemaakt.. een x tandsteen verwijderen... en nog een x een vuling vervangen... en helaas een doorverwijzing naar een endodontologe... daar ben ik vandaag geweest.
Een wortelkanaalbehandeling in een tand waar een slechte tandarts dat 12 jaar geleden ook al gedaan heeft.. slecht gedaan.. er zat nog een stukje zenuw in, vaak kleine ontstekingen, etc. op de foto was het overduidelijk... Vandaag dus weer een uur gelegen... kostenraming was 450 euro oid... ook nog een dure foto, met zo'n ct apparaat... van een andere tand waar ze misschien een ontsteking vermoed.. naar mijn idee zit er niets.. is een tand zonder zenuw, omdat ik op mn 6e gevallen ben met mn fiets (eigen schuld :p zonder handjes...) met mn voortand op t stuur.. tand hing een halve cm lager... tandarts kon er niets mee, doorverwezen naar de kaakchirurg in leeuwarden.. kreeg een speciaal soort beugel om m op zn plek te houden nadat de tandarts m op zn plek had gezet (hoe of wat weet ik ook niet meer gelukkig... ) maar hij zit weer vast.. nooit geweten dat er geen zenuw meer in zat oid.. logisch wel, maar nooit wat over gehoord van een tandarts! deze tandarts gaf dus fijne informatie

Nu een x jammer dat we geen tandartsverzekering hebben. normaal komen we dan goedkoper uit met de controles en een enkel gaatje. dat kost minder dan verzekeren. Helaas komen we dit jaar duur uit.. ;) Geen idee wat de rest allemaal kost.. de foto, de wortelkanaalbehandeling, vulling vervangen en t kiesjes trekken etc.. zal duur grapje zijn maar we kunnen er weer even tegen aan :)

maken jullie veel kosten bij de tandarts?
zijn jullie verzekerd? bewust wel of niet ?

2 opmerkingen:

  1. Oeh dat klinkt allemaal best heftig en duur. 😕 Wij zijn beiden bewust verzekerd. Ik heb een slecht gebit,al heel mijn leven. En bij man komt er ook steeds meer naar boven piepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. voorheen weinig hoge kosten en ook man heeft nooit gaatjes. dus we laten het zo. de wortelkanaalbehandeling was financieel gezien dubbel zuur.. die is 12 jr terug door een slechte tandarts gedaan, was toen ook niet verzekerd omdat ik erg angstig was en al jaren niet geweest.. toen zat er een enorme ontsteking.. maar helaas heeft zij het niet goed gedaan ook al heeft die tand me toen ook al 650 euro gekost... :( nu moest de wkb dus opnieuw uitgevoerd worden.... nu gelukkig wel door een ervaren, goede tandarts :) de verstandskiesjes zijn er nu uit, dus de kiezen ernaast kan ik beter schoonhouden, en tja eruit is geen kosten meer eraan :) dus ik verwacht de rest van het jaar niet veel meer, behalve de behandelingen die al gepland staan (mondhygeniest en een vulling vervangen of een gaatje vullen, weet t niet eens meer) maar ik gok dat ik volgend jaar neit weer zulke dure behandelingen nodig heb ;) dus we houden het zo

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...