Avondvierdaagse

Deze week liep dochter voor het eerst de avondvierdaagse!!! Het werd helaas een avond drie daagse door het dreigende noodweer gister... :( Ik probeerde haar voor te bereiden dat het een andere, leukere avond was, 1 groot feest met muziek! over al het snoep had ik niet veel gezegd, omdat ik niet wist hoeveel ze zou krijgen natuurlijk. Van haar tante (die woensdag en donderdag voor haar rekening nam, het meelopen omdat ik moest werken tot 23.00) kreeg ze al een zakje snoep en een Frozen rugtas!!   Maar heel jammer dat ze juist de laatste avond nog niet mee kon maken :(


Dinsdag voor het eerst gelopen. erg spannend! hoe zou het gaan? Normaal vind de 700 (of minder??) meter naar school al te ver.. ze heeft een hekel aan lopen... 17u het eten klaar, best een uitdaging met een opvangkindje tot 16.30 die pas 16.45 naar huis ging. gelukkig aten we paste, snel klaar ;) op tijd gegeten en op de fiets naar het startterein, regenjas in een rugtas ;) en snoep en drinken..voor mij ook alles weer nieuw dus ik vond het bijna net zo spannend als dochter!(die dus niet te genieten was al dagen... arme meis)  Ze kreeg wat steken in dr zij, halverwege wou ze eigenlijk niet meer, maar oh wat ben ik enorm trots op haar dat ze heeft doorgezet!!! :D

Woensdag en donderdag liep mn schoonzusje mee omdat ik een opvangkindje had tot 23.00. zij weet altijd super met dochter om te gaan, met zoveel humor! ze liepen hierdoor zelfs voorop! :D (zullen we weer inhalen ? zei schoonzus dan :p) en donderdag kreeg ze dus al snoepjes en een rugtas omdat ze niet zeker wist of ze er vrijdagavond bij kon zijn. zo lief!!

en vrijdag.. we hielden het weerbericht al in de gaten.. we wonen net onder rotterdam,... in t westen zou t onweer beginnen.. om 17.30 gegeten, 18.30 bracht man ons naar het startterein (nog wel grappig.. fietsen trok ik niet met die hitte omdat dochter achterop zou moeten, die wou ik niet laten fietsen eerst voor de avondvierdaagse.. ;) is nog 2 km ofzo best een stuk, dus had man gevraagd ons te brengen.. hij vond het onzin omdat ik zelf met de auto zou kunnen, maar ik had al verswacht dat het veel drukker zou zijn om t weer en de laatwste avond.. en dat klopte ook wel.. dus blij dat man ons had gebracht.. ;) )
18.45 de auto uit (ff in de auto gewacht tijdens de regen :p) en om 18.50 hoorde we dat het toch afgelast was. ze hadden donderdag al spoedoverleg gehad. groepen kregen mail/via fb werd het bericht al verspreid wat de mogelijke opties waren.. bij veilig weer, geen dreigend onweer, zouden we gewoon lopen. bij halverwege toch noodweer een kortere route naar de finisch lopen en als het te driegend zou zijn, zou het afgelast worden. het werd het laatste. arme meis. ze pakte het sportief op gelukkig, viel me enorm mee.. gelukkig weet ze nog niet wat ze mist ;) maar sowieso is er niets aan te doen natuurlijk. maar meestal volgen er na zoiets enorm boze buien omdat het anders gaat dan verwacht en omdat ze het erg jammer vindt. (en logisch hoor)
uiteindelijk viel het mee volgens mij.. wat regen en wel wat flitsen gezien.. maar geen noodweer.
Veel ouders/kinderen van de scoutinggroep deelden bijd e start al hun snoepjes of bloemen uit, dus we gingen ook niet met lege handen naar huis ;) dat vind ik zelf wel een lastige.. ik wil mn eigen kind best wat geven ovor haar prestatie.. maar de meesten hadden dus voor heel de groep iets.. ik vind het zo'n onzin als ik zie hoeveel ze krijgen... ??? ene kant dus veel snoep en andere kant het geld wat t kost.. ???? wat vinden anderen daarvan ???

Opa en oma kwamen naar ons huis ipv naar de finish en hier kreeg ze nog een frozen douchesetje en natuurlijk snoepjes! een snoepboeket! wat vond ze het prachtig! ondertussen stortte ze in qua moeheid.. dus dwars. maar ze ging uiteindelijk met opa en oma mee en bleef daar slapen en zonder al te veel gedoe toch in de auto gekregen :) niet dat ze niet wil hoor, maar ze heeft wat moeite met overgangen, zeker als ze moe is.. maar ze heeft heerlijk geslapen zei oma en was pas8.30 wakker. gaat dus vandaag ook niet naar de opkomst van scuoting en krijgt dan volgende week haar medaille voor het lopen.

Volgend jaar doen we gewoon vrolijk weer mee!!


2 opmerkingen:

  1. Wat knap van je dochter!
    En tja, die tradities... altijd lastig. Ik vind het zelf altijd lastig als ik de enige ben (of het gevoel heb de enige te zijn) die er niet aan mee doet....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja idd.. lastig.. dit jaar kon ik nog heerlijk doen of wist ik van niets.. maar door diverse blogs al een beetje op de hoogte van de gekte eromheen.. echt belachelijk veel krijgen ze.. :S en ze heeft er weinig aan ;) gaat toch gewoon in de kast in een bak en gewoon 1 of 2 op een dag, als ze uberhaupt al snoept op een dag.. meestal is t na school een koekje en meer niet ;) maar ja hoef de komende maanden zelf niets tekopen ;)

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...