Overzicht Juni

het is een rare maand in mn excel bestandje.. weinig normale uitgaven.. supergoed! wel een vertekend beeld door de vakantie van 30 mei tot 6 juni, daar bijna alles met contant geld betaald, maar goed dat valt ook weer niet onder de normale uitgeven. Ook een gift gehad van schoonouders daarvoor, dus het kwam ook niet van onze eigen rekening.
Aan extra uitgaven alleen gehad:
Oorlogsmuseum (tijdens vakantie, gepind) 39 euro (2 volwassenen en 1 betalend kind)
Cadeau vaderdag 18,39
anwb scooterverzekering 23,37
drinken op terras met speeltuin 4,20
belastingdienst (kwam van spaarrekening omdat het een grote uitgave was) 231 euro (mijn te betalen belasting over heel 2013..)
terug van ing voor de creditcard omdat het tarief omlaag is gegaan 1,52
behang en verf voor zoontjes kamer 190,28
1x tanken deze maand 70,22
nieuwe stofzuiger deels met rentepunten 96,60

en dan werd het spaargeld van de ing teruggeboekt naar de spaarrekening en doorgestort naar M.one.You. dus die bedragen staan er ook nog in.

maar totale uitgaven zijn 442,06.. best veel, maar het tanken zit er ook bij in (reken per maand ongeveer 2x tanken 150 euro en overige uitgaven rond de 200, maar deze maand dus meer maar niet zo gek met een nieuwe stofzuiger en behang en verf.. gelukkig hebben wedie uitgaven niet vaak ;) en dit vangen we dus op met spaargeld.

Ook weer ingelogd bij de ib-groep. het saldo is nu 9241,27, de rente was dus 18,36 van de 100 euro die is afgelost. dat was de vorige maand 18,53.. hopen dat het in t zelfde tempo steeds omlaag gaat :D

Qua boodschappen 442,37 uitgegeven en dus netjes binnen budget van 450 gebleven. boodschappen van de vakantie die gepind zijn ook allemaal daarbij gerekend (man had eerste dag gelijk groots ingeslagen bij de lidl daar in de buurt (thuis al opgezocht waar die zat) terwijl ik met de kindjes ging spelen bij de speeltoestellen en we waren beide 15.15 bij het huisje :D perfect timing ;) )

Qua inkomsten een normale maand. man zn basisloon (hadden we nog nooitgehad, altijd overuren.. maar nu een tijdje niet omdat hij overwerkt thuis heeft gezeten.. gelukkig op tijd en dus niet echt overspannen of burn out.. maar moet t wel in de gaten houden en krijgt extra coaching) en ik mn inkomen van mn gastkindjes. volgende maand is mijn inkomen juist erg laag, omdat ik natuurlijk een week vrij ben geweest voor onze vakantie, en 1 gastkindje daarna op vakantie ging dus ik 3 weken van haar geen inkomen had. juist om die reden storten we alle inkomsten naar de spaarrekening en levne van een vast salaris.. juist om deze dingen op te vangen zonder problemen :D

oftewel een normale, goede maand :) met eindelijk overzicht op de M.oneY.ou rekening doordat alles straks bij elkaar staat. hoop dat Oh.ra deze week wordt gestort, dan weet ik ook wat de rente daarop is en kan het door naar de nieuwe spaarrekening. het staat al op beeindigd.. maar zo snel zijn ze niet..


7 opmerkingen:

  1. Is het een idee voor je, om een spaarpotje bij de hand te hebben voor onvoorziene uitgaven?

    Ik heb overigens ook de investering in het huis en leuke dingen gebudgetteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. spaarpot is ruim aanwezig :) 200 per maand in het maandschema verwerkt, en vanaf de spaarrekening (is geen goed gevuld potje voor onvoorziene uitgaven) voor de extra uitgaven of als we gewoon een x niet uitkomen. het budget/maandbedrag is voor ons een leidraad.. meer niet.. omdat ons inkomen nu meer is dan onze uitgaven. zelfs als we eigenlijk vaak boven het maandbedrag uitkomen, blijven we sparen.... enorme luxe positie (wel verkregen door oa een goed overzicht van inkomsten en uitgaven geleerd dankzij fora en msn groepen enz al 15 jr geleden)

    we hebben een huurhuis.. hoeven hier dus niet cht in te investeren. behalve dingen als zoals nu zoontjes kamer veranderen van neutraal naar jongensachtig en stoer.. maar zou niet weten waarom daar een apart budget voor zou moeten zijn, terwijl het dus op de spaarrekening staat..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik dat potje oa voor een nieuwe pan of vliegengordijn, niet voor investering in mijn huis. Daar is de buffer voor onvoorziene uitgaven voor.. :-)

      Vind je overzicht niet zo heel duidelijk, maar dat kan aan mij liggen. Als het voor jou werkt is het goed, natuurlijk... ;-)

      Verwijderen
    2. ik ben erg perfectionistisch.. en neem dingen nogal letterlijk, en tegelijkertijd weet ik dan niet hoe ik het dus "goed" kan verdelen met potjes.. en zie ook het nut er niet van in.. simpel gezegd, er is genoeg. dus waarom verdelen in potjes die toch nooit kloppen met de werkelijkheid.. soms is er veel in 1x nodig, soms maanden niets, je weet ook niet watje uitgeeft per jaar.. dus alle extra uitgaven komen van 1 hoop

      en idd mn overzichtje in dit blog is niet zo duidelijk. zeker deze maand niet door het overstappen van spaarrekening. maar ik hou mn financieen bij in excel. bovenaan de inkomsten, van mij weet ik ze zeker zodra de laatste dag van de vorige maand is gewerkt.. dat geld krijg ik dus in de volgende maand op 3 verschillende data. van man weet ik het altijd pas op de dag dat het gestort wordt ivm overuren. maar goed, inkomsten gaan eerst naar de spaarrekening dus dat maakt niet uit. we leven van een vast bedrag per maand, dit boek ik de 1e van de maand naar de betaalrekening.

      in mn excel staan de vaste lasten bovenaan. hieronder 450 euro voor boodschappen. die pin ik en vul ik dus ook in, in mn excelschema (de totalen dan) en zie zo of we een beetje uitkomen. er komen maandelijks ook nog luiers enz bij, zit allemaal in het budget. soms komen we uit, sojms niet, het is meer om een gemiddelde te weten..

      daaronder evt de kwartaaluitgaven zoals deze maand water, scouting en pasbijdrage ing.
      en daaronder de overige uitgaven en tank"budget" van 2x tanken is max 150 euro. als ik netjes de uitgaven invoer, zie ik wat we overhouden nadat alles is betaald en rekening houdend met boodschappen en 2x tanken. geeft mij superoverzicht (moet ook wel, anders was t sparen nooit gelukt :p) maar ieder idd zn eigen overzicht ;) als het maar werkt!!

      en bedankt voor het meedenken hoor!!
      ik wil altijd alles precies kloppend hebben en dat kan niet met overal potjes voor :p

      Verwijderen
    3. en die 200 p/m is juist t geld voor leuke dingen en dat soort kleine aankopen.. (maar meestal komen we dus hoger uit.. :p )

      Verwijderen
    4. Ik werk ook met excel, zie mijn blog (tabblad maandbudget). De grafieken zijn ook uit mijn exceloverzicht. Mijn potjes zijn overigens geen letterlijke potjes, hoor! Budget is gebaseerd op Nibud. Door het in te delen heb in deelbudgetten of potjes, heb ii meer overzicht.

      Maar dat is wellicht ook persoonlijk...

      Succes in ieder geval, de komende maand!

      Verwijderen
    5. snap ik ;)

      maar ik bedoel dat ik het wel erg letterlijk zou nemen. en dan weet ik weer niet hoeveel ik in zo'n potje moet doen omdat ik dus geen idee heb hoeveel we er aan uitgeven.. dus dan liever geen potjes.. scheelt heel veel nadenken. maar ja we hebben de luxe dat we spaargeld hebben. ik snap dat als je die luxe niet of minder hebt (wij hebben dus geen hypotheek bijv waar op willen/moeten aflossen..dus spaargeld kan ook blijven staan..) dat t dan anders is.. maar aan het huis bijv zoals nu zoontjes kamer, geven we maanden niets uit, en dan opeens verzinnen we weer iets. en dat is met veel zo. de vaatwasser moet dit jaar vervangen worden, de stofzuiger is dus deze week vervangen.. en zoontjes kamer.. en dan denken we dat we klaar zijn met "grote" uitgaven, maar altijd komt er wel iets voor in de plaats.. ben juist erg blij dat ik niet met potjes werk.. :p zou echt werkelijk niet weten hoe ik die zou moeten verdelen.. :p

      Verwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...