Weekmenu

In het weekend maak ik meestal mijn weekmenu. Normaal buiten de schoolvakantie doe ik nu nl mn boodschappen t liefst maandagochtend, gelijk na het naar school brengen van dochter. de winkel zit naast dochters school. Manlief doet dan op ma of di de boodschappen bij de L.idl, met de auto, gelijk vanuit zn werk. ideaal :)

Het staat niet altijd helemaal vast wat we welke dag eten, maar ik probeer wel te kijken naar hoeveel opvangkindjes ik heb, of ze evt mee eten etc. En natuurlijk verse groenten eerst op maken.. ;)

Deze week staat er :

Maandag:   Pasta
Dinsdag:     Broccolistamppot met vlees
Woensdag: Gebakken aardappels met groente en vis
Donderdag Babi Pangang met rijst
Vrijdag:      Bloemkool ovenschotel
Zaterdag:    Makkelijk: stokbroodjes met gekruid gehakt en evt nog ui, kaas, spek oid. evt soep erbij
Zondag:     Hebben we een verjaardag en eten we waarschijnlijk daar (en anders iets in huis vinden om te eten, lukt altijd wel)
Maandag: gebakken aardappels met groente en vis of vlees

Maken jullie een weekmenu ?

4 opmerkingen:

  1. Grappig, er komen de laatste tijd vrij veel blogjes voorbij over weekmenu's :)
    Ik plan ook altijd een weekmenu.
    Aan de hand van wat de moestuinbakken opleveren, groenten/fruit/vlees op voorraad en eventuele aanbiedingen stel ik vervolgens een weekmenu samen.
    Werkt perfect! Om verspilling tegen te gaan las ik ook altijd een restjes-dag in; zo komen die ook op en hoeven we maar weinig weg te gooien!

    Je menu ziet er trouwens lekker uit!
    Maak je de babi pangang helemaal zelf of smokkel je met een pakje/zakje/blikje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben helaas enorm van de pakjs en zakjes. heb ook weinig tijd met 2 jonge kids en vaak wel 1 of 2 oppaskindjes, om uitgebreid te koken, en met de babi pangang vind ik de smaak van c.onimex zo lekker... denk niet dat dat te evenaren is door zelf te maken. man heeft dat met pasta saus van h.onig...:( die kan en wil ik wel graag zelf maken, maar mand vindt het echt niet lekker helaas...:(

    restjesdag hebben we ook niet, al zou ik sommige dingen wel eens vaker moeten gaan bewaren als er wat meer over is. maar vaak eten we het toch niet meer, dus gooien het maar gelijk weg. geen zin om zo vaak hetzelfde te eten. we eten al vaak hetzelfde, man houdt nl nauwelijks van groente en ik niet van vlees of vis, dus er blijft neit veel over om echt te varieren met lekkere gerechten.. ;)

    Zo eet ik de babi pangang ook anders dan man.. ik eet rijst met pangangsaus en sperziebonen en man eet rijst met pangangsaus en vlees.. :p

    ik hanteer vooral een weekmenu zodat we beide maar 1x per week boodschappen hoeven te doen. man 1x met de auto en ik 1 x lopend. normaal op maandag, nu in de vakantie even zoeken naar een handig moment ivm oppaskids en eigen kids.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het dan misschien een idee om je restjes in te vriezen?
    Op die manier hoef je niets weg te gooien en kun je, als je een keer echt druk bent en geen zin of tijd hebt om te koken, gewoon wat uit de diepvries toveren.
    Dat werkt bij ons echt goed: er zijn allerhande restjes en iedereen kan kiezen wat ze het liefste willen.
    (Ik ben namelijk echt niet voor het weggooien van goed voedsel.)
    Dingen als nasi, bami, ovenschotels, pasta, wraps etc laten zich erg goed invriezen.

    Succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. in t begin dat ik op mezelf woonde, vroor ik wel alles in. in de praktijk bleek dat we dat nooit opaten. mn vriezers zitten altijd al bomvol, dus vind dat dan erg onhandig. vooral ook omdat er vaak te weinig over blijft voor 1 persoon zelfs, en we zijn met 4. maar veel dingen weet ik hoeveel ik moet maken en gooien we maar weinig weg gelukkig. maar ik snap wat je bedoelt.. :)

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...