Trakteren op school

De jongste was in Juli 6 geworden, maar net in de vakantie. Dit betekende dat hij pas na de vakantie mocht trakteren. Vorige week is hij begonnen in groep 3. Ik heb bewust besloten dat we nog niet in de eerste week gingen trakteren ;) Al druk genoeg ;)

Hem gevraagd of hij nog wel wou trakteren.. ;) ja natuurlijk !!
Gevraagd wat hij wou trakteren... Cakejes.. Dat moet lukken ;) dat kan mama wel.
Dinsdag was een rustige opvangdag, dus alle tijd om te bakken. Gelukkig een hele grote oven en ik heb 5 van die cupcakebakvormen (ja zo veel.. kwam nu goed uit haha )

Beslag gemaakt.. (er staat voor 12 cupcakes.. ik wou ongeveer 35 cupcakes maken dus logischerwijs het recept x 3... maar dat werden dus ongeveer 50 cupcakes.. jammie! )

Ze zijn heerlijk geworden!

s'morgens wou ik marsepein halen bij de supermarkt naast school, maar helaas daar hadden ze alleen maar wit.. daar nam de jongste geen genoegen mee uiteraard. Dus smiddags nog even naar een andere supermarkt gewandeld met opvangkindje (ook langs de speeltuin etc. heerlijk! ) Marsepein gekocht.

Na school de kids aan het versieren gezet en er zelf lekker bij weggegaan. Dochter coordineert zulke dingen graag en 2 kapiteins op 1 schip gaat niet heb ik geleerd ;)

Uiteindelijk maar aan de kleine tafel ons avondeten gegeten omdat de grote tafel nog vol stond met cakejes en marsepein, maar savonds hadden we versierde cakekjes!
Ik zat nog moeilijk te doen van waar kan ik de cakejes opzetten voor het uitdelen.. maar zoontje zei heel simpel gewoon in de bakvormen.. ehm ja ok dat is waar ;) ik heb er 2 deksels bij (daar kreeg ik toen ook weer 2 bakvormen bij, vandaar dat ik er 5 heb :p) en aluminiumfolie over de 3e bak. Alles in de bakfiets en in de klas gezet. hij vond het wel heel spannend dat hij zonder mij moest gaan trakteren, maar ik weet zeker dat dat goed komt! De juf nam nog een x met hem door hoe het gaat. zo lief!

Uiteindelijke kosten van de traktatie:
12 eieren (ongeveer 2,30)
Roomboter 4,20
bloem, suiker, vanillesuiker, bakpoeder (ongeveer 50 cent ?? )
marsepein 5,30
beetje glazuur (poedersuiker en water) 50 cent

Alles bij elkaar : ongeveer 12,80 (excl energiekosten van de oven)


1 opmerking:

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...