accu bakfiets

Vorig jaar februari heb ik een nieuwe accu voor mijn babboe gekocht.. De oude was op.. kon er net mee naar school fietsen (1km..) en weer terug en dan was de accu leeg.. niet gek, 2e hands gekocht en zelf bijna een jaar intensief gebruikt.. Dus een nieuwe besteld.. 420 euro incl verwijderingsbijdrage en verzendkosten... een flinke uitgave!!!

Wat een verschil! weer een hele week kunnen fietsen zonder opladen!!

Maar al snel merkte ik dat de accu achteruit ging. maar steeds dacht ik dat het aan mij lag.. aan het vele gebruik .. dat dochter mee ging in de bakfiets einde van het schooljaar (want moe.. maar wel 8 toen nog en een flinke dame..) aan de wielen die niet altijd even hard zijn opgepompt (ook al geinvesteerd in een voetpomp.. zodat ik ze vaker oppomp wat uiteraard beter is voor de accu)

maar vorige week toch maar babboe gemaild.. want ik kan er nu hooguit 2x meer naar school fietsen en moet dus weer dagelijks opladen.. dat kan niet de bedoeling zijn van een nieuwe accu en hopeijk valt alles binnen de garantie (1 jaar)
Helaas moet ik de accu opsturen. dat heb ik dinsdag gedaan. (was nog even puzzelen.. hoe pak je een zware (dure) accu in.. maar het is gelukt)

Ik ben benieuwd wat eruit komt. wat de testresultaten zijn.. tot die tijd moet ik helaas zonder accu fietsen.. flinke uitdaging nu ik dat niet meer gewend ben... hopelijk komt de accu (hopelijk een nieuwe!!) snel weer deze kant op...

1 opmerking:

  1. Nou wat slim dat je het nog binnen de garantie opgepakt hebt. Hopelijk een positieve uitkomst!

    BeantwoordenVerwijderen

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...