nieuwe raampjes

aan de achterkant van ons huis zaten 2 raampjes die je open kan zetten, van die kleine raaampjes. 1 boven de achterdeur en 1 boven een groter raam die open kan. beide raampjes waren enkelglas... we gebruiken ze eigenlijk nooit (ik kom er met mijn 1.57 niet eens bij zonder stoel...)

Op de bank voelde je in de winter de tocht langs je rug lopen.. Niet echt comfortabel dus.. gelukkig liggen er standaard dekentjes op de bank ;) maar voor visite ook niet erg prettig en uiteraard voor de energierekening ook niet

Man kwam met het idee de raampjes zelf te gaan vervangen. Hij is aardig handig en gelukkig van t kaliber gewoon zelf proberen.. lukt het niet ook prima (en het meeste lukt gewoon en bespaart dus veel geld)
Dus man heeft 2 raampjes bestseld na 3x zorgvuldig meten en de benodigde andere spullen. Helaas zat er een lange levertijd op maar vorige week woensdag werd alles geleverd (uiteraard precies toen k de kinderen uit shcool moest halen maar ja bezorgen tussen 11 en 13 is ook niet handig als je van 11.30 tot 12.45 weg bent.. (jongste is op woendag 11.45 uit en ik wou met hem naar de kapper en aansluitend 12.30 oudste halen.. tja ) )
Maar met een briefje op de deur dat het in de voortuin gezet mocht worden kwam het goed (de post nl bezorger dacht ook dat het voor hem ook gold.. gelukkig was ik snel weer thuis haha en stond het pakket er nog) de bezorger trof ik nog net dus hij kon voor mij alsnog het glas naar binnen tillen. Was ik erg bij mee want hij is een stuk sterker dan ik en had speciale handschoenen aan ;) was wel blij dat het toch veilig binnen stond!

Man had maandag vrijgenomen. Achteraf toch wat thuisgewerkt. ook prima natuurlijk. En de raampjes erin gezet. Jeetje wat een verschil nu al!! Ze zitten nog even met noodlatjes vast. Dat maakt hij vrijdag of maandag af. Maar het is een stuk aangenamer in de woonkamer al! Hadden we dus veel eerder moeten doen!!

Jammer dat het net halverwege de maand valt en dat we ook het weekend weg waren, dus pas na februari kunnen we een verschil merken eventueel in gasverbruik. ik ben benieuwd!!

Ik grapte gelijk al dat we dit misshcien ook voor het keukenraam kunnen doen.. daar zitten 2 ramen 1, waarvan 1 open kan. wel gewoon dubbelglas (geen hr++ oid) maar het tocht ook wel. maar is geen ramp want we zitten niet in de keuken ;) dus op zich geen last van maar wie weet. ooit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

rustige week

Extra uitgaven deze week waren Een hoesje voor dochters nieuwe tablet, via wish 7,80 een broek voor dochter in de sale. keek voor mezelf...